دنیای عجیب متاورس
متاورس جدیدترین جذابیت این صنعت است. در حالی
که بیشتر مردم هنوز در تلاش برای درک دقیق متاورس هستند، بازیگران بزرگ فناوری آینده
خود را بر روی وعده این پارادایم جدید شرط میبندند.
همه چیز از زمانی شروع شد که مارک زاکربرگ، بنیانگذار
فیس بوک، شرکت رسانه اجتماعی خود را در اکتبر 2021 به متا تغییر نام داد. این تغییر
نام تجاری نشان دهنده تغییر در تمرکز به مرز دیجیتال بعدی و گسترش فراتر از یک پلت
فرم اجتماعی با کنترل مرکزی است که به جمع آوری قوانین نظارتی ادامه خواهد داد.
محدودیت های.
سپس مایکروسافت با اعلام قصد خود برای خرید اکتیویژن
بلیزارد به قیمت 68.7 میلیارد دلار، علیرغم چندین اتهام در مورد سوء رفتار در محل
کار، استعفای مدیران و کاهش شدید قیمت سهام، جهان را شوکه کرد. با منع هر گونه
مداخله از سوی FTC،
این خرید قرار است مایکروسافت را به سومین شرکت بزرگ بازی (پس از Tencent و Sony)
تبدیل کند زیرا عناوین پرفروشی مانند Call of Duty، World
of Warcraft و Overwatch
را به پیشنهادات خود اضافه می کند و بیش از آن سود می برد. 30 استودیو بازی سازی
(در مقایسه با 17 استودیو سونی). اما این خرید آنقدر سرمایه گذاری در بازی نیست،
بلکه سرمایه گذاری در متاورس است. گیمرها عنصر اساسی این دنیای آینده هستند و
احتمالاً جهان مجازی آنها پایه و اساس متاوره خواهد بود.
GamesBeat Summit 2023
در تاریخ 22 تا 23 می به انجمن GamesBeat در لس آنجلس بپیوندید.
شما از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی خواهید شنید که به روز رسانی های خود را در
مورد آخرین پیشرفت ها به اشتراک می گذارند.
واضح است که بسیاری از شرکت های فناوری اکنون
در مسیری برای ساختن نسل بعدی اینترنت همهجانبه هستند. اما چه کسی ابتدا به آنجا
خواهد رسید و چه شکلی خواهد داشت؟
متاورس هنوز برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد
بسیاری از مردم هنوز در تلاشند تا بفهمند که
متاورس دقیقاً چیست و چه وعدهای را ارائه خواهد کرد. در سطح مفهومی، متاورس به
عنوان نسل بعدی اینترنت قرار گرفته است که راهی را برای ما فراهم می کند تا زندگی
فیزیکی خود را به طور یکپارچه با زندگی مجازی خود ادغام کنیم و تجارب غوطه ور در
زمان واقعی ایجاد کنیم. با این حال، با توجه به اینکه به فناوری خاصی اشاره نمیکند،
برای مردم تجسم کامل پتانسیل این تعامل اجتماعی و بستر اینترنتی آینده بسیار دشوار
است. قابل درک است - تصور کنید در مورد اینترنت امروزی در دهه 1970 صحبت کنید. در
حالی که بنیاد وجود داشت، تصور برنامه ها و تجربیاتی که امروز به آنها عادت کرده ایم
دشوار بود.
متاورس ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) خواهد بود که به عنوان لایه ای از
انتزاع در بالای دنیای فیزیکی ایجاد می شود و با نحوه زندگی ما در حال حاضر تعامل
دارد.
آنچه مسلم است این است که متاورس الگوی جدیدی
خواهد بود که در آن زندگی دیجیتال و آنلاین ما به هم نزدیک می شود. اینکه دقیقاً چگونه
این اتفاق خواهد افتاد، هنوز آشکار نشده است.
تعریف اصول معماری فراجهان
Jon Radoff، کارآفرین و طراح بازی، یکی
از بهترین دیدگاه ها را از اجزای معماری و لایه های متاورس ارائه کرده است. هفت لایه
ای که او توصیف می کند - تجربه، کشف، اقتصاد خالق، محاسبات فضایی، تمرکززدایی،
رابط انسانی و زیرساخت - یک زنجیره ارزش سرتاسر برای متاورس ایجاد می کند. تجربه
فضای فیزیکی ما را غیرمادی می کند تا فضای گرافیکی و غوطه وری اجتماعی را آزاد
کند، جایی که محتوا نه تنها توسط افراد بلکه به صورت پویا از تعاملات و فیدها ایجاد
می شود. کشف مکانیسمی است که افراد را قادر می سازد منابع اطلاعاتی پیرامون تجربیات
جدید بیابند. NFT ها نمونه های ابتدایی این
موضوع هستند.
اقتصاد خالق شامل تمام فناوریهایی است که
سازندگان برای خلق تجربیاتی استفاده میکنند، تجربههایی که به طور فزایندهای
زنده، اجتماعی و دائما در حال تکامل خواهند بود. محاسبات فضایی فضاهای سه بعدی را
فعال می کند، فیدهای داده را از دستگاه ها یکپارچه می کند، و کنترل صدا و اشاره را
برای گسترش مرزهای سنتی تعاملات تشخیص می دهد. تمرکززدایی بر فناوری هایی مانند
بلاک چین برای امکان تبادل ارزش بین موجودیت ها متکی است. رابط انسانی کامپیوتر و
بدن انسان را ترکیب می کند تا به یک رابط یکپارچه برای پیمایش متاورس تبدیل شود. زیرساخت
لایه فناوری پایه را فراهم می کند که توسط Cloud،
5G، AI،
نسل بعدی موبایل و دستگاه های پوشیدنی تامین می شود.
بسیاری از اجزای این معماری لایهای امروز اینجا
هستند، اگرچه برخی هنوز در مرحله بلوغ در حال ظهور هستند، که به این معنی است که
عناصر متاورز ممکن است در واقع زودتر از آنچه انتظار میرفت محقق شوند.
سازندگان محتوا به تجربه متاورس دامن می زنند
متاورس توسط تولیدکنندگان محتوای متعددی که محیطهای
مجازی مانند مکانهای کنسرت، کازینو، پارکهای موضوعی، میدانهای ورزشی و غیره را
با استفاده از داراییها و محتواهای دیجیتال میسازند، تقویت میشود.
رسانههای اجتماعی پارادایم تولید محتوا را تغییر
دادند زیرا محتوای موجود را بزرگتر میکردند و افراد بیشتری را قادر میساختند با
محتوای کوتاهتر، انفجار محتوای مبتنی بر ویدیو و دسترسی همهجای تلفن همراه، خالق
شوند. بدون سازندگان، متاورس چیزی جز یک پلتفرم مجهز به فناوری نخواهد بود – تفاوتی
با این که اینستاگرام یا TikTok
محتوای تولید شده توسط کاربر نداشتند.
با این حال، مهمتر از آن در متاورس، این
سازندگان صاحب مخاطبان خود خواهند شد و به آنها اجازه می دهند از طریق NFT از محتوای خود درآمد کسب کنند. این محتوا دیگر
دو بعدی نخواهد بود، بلکه همه جانبه و تعاملی خواهد بود. متاورس نه تنها به
مخاطبان گسترده پاسخ میدهد، بلکه پر از جهانهای بسیار خاص و منحصربهفرد خواهد
بود که تجربیات شخصیسازی شده را ایجاد میکنند.
موانع ورود به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت
زیرا هنرمندان می توانند مستقیماً بدون اتکا به شرکت های توزیع کننده بزرگی که
صنعت را کنترل می کنند، محیط ها و اجراها را ایجاد کنند.
NFT ها به وسیله توزیع تبدیل می شوند
NFT ها (توکن های غیر قابل
تعویض) دسته جدیدی از دارایی های دیجیتال هستند که منحصر به فرد هستند، قابل کپی نیستند
و با حقوق مالکیت خاصی مرتبط هستند. یک NFT
در بلاک چین ذخیره می شود و به عنوان گواهی مالکیت در اطراف یک دارایی دیجیتال
مانند ویدیو، عکس، فایل موسیقی، هنر دیجیتال یا هر نوع مجموعه دیگری عمل می کند. یک
NFT همچنین میتواند بلیت یک
کنسرت یا رویداد ورزشی با دسترسی شخصیشده و تعبیهشده مانند یک زمان خاص برای
ملاقات و احوالپرسی با یک هنرمند باشد.
چندین بازار NFT
وجود دارد که مصرف کنندگان می توانند این مجموعه های دیجیتالی را ضرب، خرید و فروش
کنند. OpenSea بازار اصلی NFT و تا حد زیادی بزرگترین است، اما اکنون بیش
از 20 بازار کلیدی NFT
ظهور کرده اند. OpenSea
حجم تراکنش ماهانه 3.4 میلیارد دلاری را گزارش کرده است که باعث رشد سریع و علاقه
جامعه سرمایه گذاری شده است.
اگر با ان اف تی ها آشنایی ندارید میتوانید بهترین پکیج آموزش nft را برای خود تهیه کنید.
صنعت سرگرمی به سرعت به ارائه NFT با هنرمندان برجسته ای مانند Weezer، Enimen،
Snoop Dog، Mick
Jagger، Tom Brady
و بسیاری دیگر هجوم آورده است که مجوزهای مهمانی خصوصی، یادگاری
های شخصی، بلیط رویدادهای منحصر به فرد و سایر تجربیات گرانبها را ارائه می دهند.
با این حال، چالشی که بسیاری از این بازارهای NFT با آن مواجه خواهند شد، نحوه برخورد با حریم
خصوصی و تضمین اصالت دارایی های در حال تولید است. قرار است NFTها منحصر به فرد باشند و تقریبن غیرممکن است، اما هنرمندان همچنان می
توانند چندین NFT برای یک دارایی (هنر،
موسیقی و غیره) ایجاد کنند و آنها را به صورت متفاوتی به بازار عرضه کنند و
بفروشند. همچنین چالشهایی در مورد مکان ذخیره این داراییهای بزرگ وجود دارد که
در حال حاضر مدیریت و ذخیره میشوند "خارج از زنجیره"
نقش NFT
در متاورس با استفاده از قراردادهای هوشمند برای معاملاتی مانند خرید املاک و
مستغلات گسترش خواهد یافت. Decentraland
به عنوان محبوب ترین پلت فرم برای نمایش املاک دیجیتال در متاورس ظهور کرده است.
Comments
Post a Comment