NFT ها خسته کننده هستند. در اینجا نحوه سرگرم کردن آنها آورده شده است

در حدود 40 سالی که آتاری اولین بازی ویدیویی تجاری در دسترس، Pong را راه اندازی کرد، علاقه مندان و طراحان زیربنای نظری بازی های ویدیویی را به یک رشته فکری کامل ارتقا دادند. برای محققان و نظریه پردازانی که در این زمینه پراکنده هستند، "سرگرمی" یک انتزاع یا یک ابهام ذهنی نیست، بلکه یک حالت مشخص است که از طریق استقرار استراتژیک عناصر بازی ساختاریافته - و به گفته آنها، نشانه های غیرقابل تعویض (NFTs) به دست می آید. مثل خاک خسته کننده هستند

پس لذت چیست؟ «نظریه سرگرمی برای طراحی بازی» راف کوستر استدلال می‌کند که سرگرمی در نهایت ریشه در روان‌شناسی شناختی دارد – به‌ویژه توانایی ما برای یادگیری. ذهن انسان در تشخیص الگوها، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و استفاده از آن ورودی ها برای پاسخ دهی پویا به موقعیت های جدید برتری دارد. به عبارت دیگر، بازی‌های سرگرم‌کننده «موقعیت‌های بسیار قابل تفسیر» هستند - عبارتی از کریگ پرکو، که خودش آن را از دانشمندان علوم اعصاب Biedermal و Vessel شسته است.

اینجاست که فضای NFT کم می شود. در حال حاضر، بسیاری از محبوب‌ترین پروژه‌های NFT از فناوری زیربنایی برای ایجاد یا فروش کلکسیون‌ها استفاده می‌کنند. این موفقیت تا حدی به این دلیل است که NFT ها یک وسیله جمع آوری ایده آل هستند - من اغلب به شعار تحسین برانگیز و جذاب توسعه دهنده NFT نیت هارت برای پروژه Chainfaces خود فکر می کنم: "ما آماده هستیم تا همیشه مراقب شما باشیم همچنین میتوانید بهترین دوره ان اف تی را برای آموزش تهیه کنید.

NFT ها تغییر ناپذیر، جاودانه، مقاوم در برابر سرقت، غیرممکن هستند که جعل شوند و دارای ردیابی منشأ داخلی هستند. علاقه سازمانی به این مزایا را آزمایش‌هایی از غول‌های هنری ساتبیز و کریستیز نشان می‌دهد. علاوه بر این، حدود نیمی از بازارهای مبتنی بر بلاک چین در رقابت سالم برای تسلط قفل شده اند. آزمایش‌های تعاملی و قابلیت استفاده، مانند منطقه موزه دسنترالند، همچنین راهی را به مجموعه‌داران می‌دهد تا از قطعات خود فراتر از نشستن در کیف پول سرد لذت ببرند.

با این حال، جمع آوری سرگرم کننده نیست. ورنر مونستربرگر، روانکاو، کلکسیونرهای اجباری را مورد مطالعه قرار داد و دریافت که تیک آنها محصول جانبی ناامنی مادی، آسیب های دوران کودکی یا اضطراب مربوط به خودشکوفایی است. پس از به دست آوردن یک مورد جدید، یک کلکسیونر آرام ممکن است برای مدت کوتاهی وارد یک "وضعیت ذهنی خلسه مانند" شود - تا زمانی که، البته، نیاز به یک آیتم جدید دوباره به خط مقدم افکار آنها خزید.

لونی ها، افراد عجیب و غریب و جستجوگرهای گاه به گاه که به دنبال استخراج حق بیمه نقدینگی هستند: این جمعیت جمع آوری کننده (از جمله خود من) است. اکوسیستم رو به رشد و پلتفرم‌های رابط کاربری/تجربه کاربر (UI/UX) که هنر و کلکسیون‌های مبتنی بر NFT را تزئین می‌کنند، همگی از منظر توسعه دلگرم‌کننده هستند، اما در نهایت منجر به پذیرش گسترده نمی‌شوند. کلکسیونرها همیشه در حاشیه خواهند بود. اگر NFT ها می خواهند جریان اصلی را شکست دهند، به وسیله نقلیه محبوب تری نیاز دارند.

یکی از گزینه هایی که طرفداران ارائه می کنند، بازی های ویدئویی یا کارتی مبتنی بر NFT هستند. مانند NFTs-as-Collectibles، نام بردن از مزایا آسان است: آیتم های بازی NFT به علاقه مندان اجازه می دهد تا از زمان خود با دارایی های قابل مبادله بهتر درآمد کسب کنند، دسترسی به استخرها و بازارهای بازیکنان بزرگتر را فراهم کنند، و قابلیت استفاده از بازی های متقابل را از طریق "متاورس ها" فعال کنند. هر چقدر که این پیشرفت‌ها نسبت به آیتم‌های بازی قدیمی قابل توجه باشند، اما همچنان بر سودمندی و ارزش تمرکز دارند - نه سرگرم کننده. این به تنهایی ممکن است برای جلب توده ها کافی باشد، اما من در آن شک دارم.

مسیر رو به جلو با پذیرفتن یک ویژگی اساسی، اما کمتر مورد توجه NFTها هموار می شود: منطق قرارداد هوشمند زیربنای آنها. مانند منطق بازی های ساخت یافته، منطق قرارداد هوشمند را می توان برای سرگرم کننده NFT ها استفاده کرد.

صندوق حفاظت هیبریدی و پلتفرم کلکسیونی Wildcards را در نظر بگیرید. Wildcards توسط یک سیاست اقتصادی به نام مالیات هاربرگر اداره می شود. کلکسیونرها NFTهایی را که نماینده حیوانات مختلف در معرض انقراض هستند می خرند و برای نگهداری از آنها مالیات اندکی می پردازند (هزینه هایی که به سازمان های حفاظت کننده اهدا می شود). اما هر کسی در هر زمان می تواند یک NFT را با پرداخت تمام قیمت آن از یک کلکسیونر دیگر بکشد.

دارایی NFT پویا و گیمی شده که می تواند در هر زمانی جابه جا شود. به عنوان یک کلکسیونر، من را به لرزه در می آورد و کارت های بیسبال دوران کودکی ام را به سینه ام می چسبانم. به عنوان یک طرفدار بازی؟ کمی سرگرم کننده به نظر می رسد!

کاتلین بریتمن، بنیانگذار Tezos و تیم او در Coase، عملکردهای مشابهی را برای بازی کارت تجاری Emergents خود به ارمغان آورده اند، که کارت های محبوب مبتنی بر NFT را به منحنی های پیوند یا الگوریتم هایی که قیمت ها را بر اساس تقاضا تنظیم می کند، پیوند می دهد.

Comments

Popular posts from this blog

قوانین راهنمایی و رانندگی که باید بدانید

درس مفاهیم شهروندی و حقوق بشر در مدارس ترکیه

زندگی نامه علیشمس